niedziela, 2 października 2011

Ciasto Bananowe

Po raz pierwszy zamieszczam przepis na ciasto :) To było moje trzecie w życiu ciasto , ale jakże smaczne. Nie jest bardzo skomplikowane do zrobienia, każdy żółtodziób będzie potrafił je wykonać. A oto dokładny opis krok po kroku:

Składniki:

 Ciasto



  • 250 g mąki krupczatki
  • 125 g masła
  •  0,5 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 średnie dojrzałe banany 

Wykonanie:

Mąkę wsypujemy do pojemnika i dodajemy proszek do pieczenia oraz sodę oczyszczoną. Banany obieramy ze skóry i ugniatamy je aż otrzymamy papkę. Masło wrzucamy do oddzielnego pojemnika. Dodajemy cukier i miksujemy dobrze. Dodajemy jajka i miskujemy. Następnie dosypujemy po trochu mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia, cały czas miksując aż do momentu połączenia się składników. Gdy już składniki są połączone, dodajemy banany, mieszając delikatnie łyżką. tak przygotowane ciasto wkłądamy do blaszki. Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni i pieczemy około 50 minut.

Lukier


Składniki:

  • około 80 dag cukru pudru
  • 50 g glukozy ( w proszku)
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 70 ml zimnej wody
  • 3 łyzeczki margaryny ,,Kasia,,
  • olejek pomarańczowy 

Wykonanie: 

Zalać żelatynę zimną wodą i odstawić na 5 minut. Postawić żelatynę nad parą wodną , mieszać aż będzie wodnista. Wsypać glukozę (Ja osobiście nie miałem braki w UK :P ). Dodać margarynę i zdjąć miskę z ognia zanim tłuszcz całkowicie się roztopi. Wlać olejek pomarańczowy. Dodać cukru pudru. Wyrabiać aż masa będzie plastyczna. Cukier puder dodawać stopniowo. Jesli uznasz ,że masa ma odpowiednią konsystencję to nie dosypuj więcej .
Gotową mase cukrową można wałkować na blacie posypanym mąka ziemniaczaną .
Rozwałkowaną mase zwinąć na wałek lub układając na przedramieniu przeniesć na tort , dopasowac rękami i obkroić niepotrzebne boki. 

WAŻNE!

Ja nie miałem wszystkich składników :) i mi ta masa nie wyszła plastyczna :) Jednakże rozsmarowałem ją na cieście ręcznie. Uwieżcie było PYSZNE!!!!!  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz